بهوش آوردن سریع با طب سوزنی سنتی

یک پرونده جذاب (۴)

برای هر پزشک و یا پرسنل بیمارستانی دیدن بیماری که با یک تزریق ساده، و یا دیدن خون از هوش برود، فراوان اتفاق می افتد. ولی آنچه باعث نوشتن این سطور شد، از هوش رفتن بیماری در حین درمان با طب سوزنی در مطب بود. به همین دلیل ساده، تصمیم گرفتم، با بیان این خاطره، یک آموزش ساده هم به هموطنان عزیزم بدهم.

بیماری حدود 50 ساله برای درمان سردرد شدید مراجعه کردند، و درخواست انجام طب سوزنی را داشتند. با شروع کار و بعد از زدن اولین سوزنها، ناگهان جلوی چشمان من و دخترشان، بی هوش بر روی تخت افتادند.

تصور بفرمائید بیماری را برای درمان آورده اند تا بهتر شود، و حالا بظاهر بدتر شده است. آنهم جلوی چشمان بهت زده دختر عزیزشان. انصافا انسان محترمی بودند که بنده را کتک نزدند.!!!

البته زمان بهت زدگی دخترشان به 5 ثانیه هم نرسید. زیرا با همان سوزنی که در دستم بود، بلافاصله نقطه ریه یازده (lung 11) را سوزن زده و با فشار، به میزان نصف یک قطره خون، خونگیری کردم. این مراحل که کمتر از 5 ثانیه طول کشید، باعث هوشیاری سریع بیمار شد.

نکته جالب این بود که دختر خانم محترمشان به بنده روحیه داده و فرمودند:

” آقای دکتر نگران نباشید، ولی کارتان خیلی جالب بود، چه کار کردید؟  لطفا به من یاد بدهید. “

پرسیدم: چطور؟ گفتند:

” ایشان چندین بار دچار چنین حالتهایی شده اند. و هر بار برای بهوش آوردنشان خیلی تلاش می کنیم، ولی موفق نمی شویم. و آهسته آهسته خودشان بهوش می آیند. “

آنچه را که باید، به ایشان آموزش دادم. بلافاصله تصمیم گرفتم این نکته خیلی کاربردی را خدمت شما عزیزان هم آموزش بدهم.

یادتان باشد علت بی هوش شدن افراد می تواند خیلی متفاوت باشد: تشنج، افت قند، مشکلات قلبی، آمبولی مغزی و یا ریوی و … ولی در مواردی که اصطلاحا وازوواگال می گویند، و بدنبال آن بی هوشی گذرا ایجاد می شود، با هر وسیله نوک تیز نقطه ریه یازده ( lung 11) را فشار دهید. این کار باعث برگشتن سریع  بیمار به حالت طبیعی می شود.

نقطه فوق در قاعده بیرونی انگشت شست دست قرار دارد.

Lung-11_LU-11_Acupuncture_Points
عکس راست شست دست چپ عکس چپ شست دست راست

بعضی ها معتقدند گرفتن خون در حدود یک قطره، باعث پاسخ سریعتر می شود.

البته این نقطه کاربردهای خوب دیگری هم دارد. مثلا در درد و سوزش گلو انجام همین میزان فشار  یا خونگیری باعث از بین رفتن درد گلو می شود.

سلامتی همه شما را آرزومندم.

یک دیدگاه در “بهوش آوردن سریع با طب سوزنی سنتی”