طب سوزنی تب سوزنی کلینیک طب سوزنی دکتر محمدمهدی اسعدی طب سوزنی  گوش طب سنتی عوارض طب سوزنی فواید طب سوزنی طب سوزنی برای زیبایی پوست مو آموزش طب سوزنی تهران اصفهان مازندران مشهد قم تبریز شیراز طب سوزنی برای لاغری درمان چاقی ترک اعتیاد با طب سوزنی هزینه طب سوزنی بهترین متخصص طب سوزنی سوزن های طب سوزنی لیفت صورت امبدینگ خطوط لبخند خط لبخند اخم کمر درد دیسک کمر طب سوزنی سردرد طب سوزنی روماتیسم زانو طب سوزنی افسردگی ریزش مو ماساژ درمانی میگرن آلرژی بیماری های قابل درمان با طب سوزنی حاملگی کبد چرب کودکان

درمان تیک صورت ( پیشانی, صورت, چشم و دهان) با طب سوزنی سنتی

یک ‍پرونده جذاب (۱۲)

از مشکلات آزار دهنده برای هر فردی، که باعث گوشه گیری و انزوا نیز می شود، پرش ها و اسپاسم های ناگهانی در بدن می باشد. و اگر این مشکل در صورت باشد، مسبب نگرانی های بیشتری است.

تیک صورت ، در مراجعین به کلینیک های طب سوزنی از جمله مراجعات آزار دهنده برای پزشک و بیمار می باشد. بدین جهت که بیماری فوق ابتدا باید علت یابی شود و سپس بر اساس علت، درمان طب سوزنی و یا درمان با طب روتین انجام گیرد.

البته جای بسی خوشحالی است که معمولا بیمارن توسط پزشکان حاذق طب روتین ویزیت و بررسی های لازم را انجام داده اند، ولی متاسفانه بدلیل عدم پاسخ مناسب به کلینیک های طب سوزنی ارجاع می شوند.

پس بر اساس مطلب گفته شده بیماران باید بدانند در چنین مواقعی حتما در ابتدا به پزشک مغز و اعصاب مراجعه نمایند و در صورتی که انشاالله آسیب سیستم اعصاب مرکزی نباشد، می توان با طب سوزنی کمک های درمانی شایانی انجام داد.

بدنبال سری گزارشات “یک پرونده جذاب” ، این بار می خواهم گزارش درمان خوشحال کننده دو بیمار مبتلا به تیک بسیار شدید و مزمن را که با طب سوزنی در کلینیک اینجانب درمان شده اند خدمت هموطنان عزیزم ارائه کنم.

بیمار اول خانم ف – ح 51 ساله از یکسال قبل بدنبال یک دوره تنش های عصبی، دچار تیک صورت و بینی و لب و بسته شدن چشم ها شدند. وضعیت از چند ماه قبل بقدری شدید بود که باعث قطع ارتباطات اجتماعی ایشان شده بود. خوشبختانه متخصصین مغز و اعصاب بررسی های لازم را انجام داده و پاتولوژی ( آسیب ) خاصی در مغز یافت نشد.

داروهای مصرفی ایشان شامل کلونازپام و ایمی پرامین و تری فلوپرازین است. ضمنا بدلیل کم کاری تیروئید داروی لوتیروکسین مصرف دارند و آزمایش تیروئید ایشان هم سالم بود.

بیمار دوم خانم ن – خ 45 ساله از حدود 20 سال قبل و در زمان دانشجویی ( به هنگام امتحانات ترم ) دچار تیک اطراف چشم چپ و سمت چپ لب شدند. بعدها بدنبال یک تصادف ، تیک های فوق شدیدتر شده و به سمت چپ گردن و زیر چانه کشیده شد.

ایشان به همکاران نورولوژیست مختلف رفته و بررسی های لازم انجام دادند و درمانهای متفاوتی دریافت کردند که متاسفانه به هیچ عنوان موثر نبوده است. بر اساس پیشنهاد یکی از همکاران تزریق بوتاکس هم انجام دادند، که متاسفانه کمک چندانی صورت نگرفت.

هر دو بیمار بعد از بررسی کامل پرونده ها، تحت درمان به روش طب سوزنی قرار گرفتند. در ابتدا  جلسات درمانی بصورت یک روز در میان انجام شد. در 8 جلسه علایم به میزان قابل قبولی فروکش کرد. به همین دلیل فواصل جلسات درمانی بتدریج بیشتر شد، بنحوی که هم اکنون بعد 15 جلسه بصورت ماهانه مراجعه می کنند. تمامی علایم با رضایت بسیار زیاد بیمار، بهبودی قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. توصیه به پیگیری و جلسات درمانی یادآور شده است.انشاالله درمان همه بیماران مبتلا به تیک . آمین

 

به امید شفای همه بیماران

4 دیدگاه در “درمان تیک صورت ( پیشانی, صورت, چشم و دهان) با طب سوزنی سنتی”

  1. با سلام جناب دکتر بنده مدتی که از تیک عصبی صورتم و چشم سمت چپ ام رنج می برم مدتی نیز درمان دارویی داشتم ولی افاقعه نداشته به نظر شما آیا درمان هیپنوتزیم موثر است خواهشمندم در صورت امکان بنده را راهنمایی بفرمایید

  2. سلام و خسته نباشید ،سوالی داشتم از خدمتتون،پسرم هشت سال داره ، یک ساله که به خاطر تیک چشم و گاها تیک گردن هالو پرویدول مصرف می کنه زیر نظر روانپرشک اما خوب نشده ، عنبیه چشماش گاهی اینور اونور میره و اکثرا تند تند چشاش باز و بسته میشه، آیا طب سنتی میتونه پسرم رو درمان کنه؟ لطفا راهنمایی کنید و آدرس و شماره ی مطب رو لطفا اگر میشه بفرستید بسیار متشکرم!

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.