درمان بیماری ها با طب سوزنی گوش

طب سوزنی بدن با توجه به سابقه تاریخی آن برای بسیاری از مردم جهان و خوشبختانه اخیرا برای مردم ایران شناخته شده است. اما طب سوزنی گوش ناشناخته مانده است. با بیان خاطره ای راجع به این سبک درمان توضیح بیشتری می دهم.

مدتی قبل بیماری بدلیل عود بیماری قدیمی، برای درمان با طب سوزنی به مطب مراجعه کردند. خوشبختانه از نتایج درمان چند سال قبل با طب سوزنی توسط یکی از پزشکان متخصص این رشته رضایت داشتند. به همین دلیل با آرامش خیال بیشتری درمان با طب سوزنی برای ایشان شروع شد.

در همان جلسه اول از استفاده گوش برای درمان بسیار متعجب شدند. تقریبا هیچ اعتمادی به طب سوزنی گوش نداشتند و می خواستند فقط طب سوزنی بدن برایشان انجام شود. از آنجا که حتی چینی ها منشاء طب سوزنی گوش را از ایران و بوعلی سینا  می دانند، بسیار متاسف شدم که چرا مردم ما با این روش درمان بسیار سریع الاثر ناآشنا و غریبه هستند. همین انگیزه ای شد تا مختصرا به این رشته کاملا علمی و بشدت موثر بپردازم تا شاید مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

طب سوزنی گوش وقتی مورد توجه قرار گرفت که یک پزشک فرانسوی بدلیل در شدید کمر توسط مستخدمش با داغ زدن به نقطه سیاتیک در گوش، بهبودی پیدا می کنند.

این مستخدم تجربه خود را از طریق پدربزرگش که در هندوستان تحت چنین درمانی قرار گرفته بود، عنوان می کند. پزشک فوق که کسی نبود جزء دکتر نوژیه، پیگیر مطلب فوق می شوند و در نهایت بعد از حدود 50 سال تلاش پیگیر موفق به کشف نقاط درمانی بسیاری در گوش ها می شوند.

بعدها در تحقیقات وسیع پزشکی توسط فرزند ایشان و شاگردشان دکتر بار و سایر محققین و با استفاده از عکسبرداری های مخصوص و با تزریق مواد حاجب و انجام MRI ، درمانی بودن نقاط فوق مجدد اثبات می گردد.

تفاوت نقاط طب سوزنی در گوش ، سرعت عمل بالای آن است. بدین معنی که گاهی در مدت زمانی چند ثانیه تا چند دقیقه پاسخ درمانی شروع می شود. و علایم بیمار شروع به فروکش کردن می کند. البته در طب سوزنی هر چه بیشتر از میکرو سیستم ها مثل طب سوزنی گوش و یا طب سوزنی در کف دست و پا ( طب سوزنی سوجوک ) استفاده کنیم سرعت درمان نسبت به ماکروسیستم ها ( مثل طب سوزنی بدن ) بیشتر است.

در طب سوزنی گوش چون نقاط بسیار کوچک و میلی متری هستند، برای یافتن آن نقاط گاهی از دستگاه مخصوص و یا پروب مخصوص گوش استفاده می کنیم. جدیدا آلمانها دستگاهی ساخته اند که به کمک آن نقاط بسیار ریشه ای در درمان بیماریها را می توان یافت.

انشاالله بزودی در مورد این دستگاه و کمک های موثر آن در درمان چند بیمار در مطب که به هیچ روش درمانی پاسخ مناسبی نمی دادند، گزارشی خدمتتان تقدیم خواهم کرد.