درمان سینوزیت مزمن 20 ساله با طب سنتی سوزنی

در فصول مختل سال بسیاری از مردم برای درمان سینوزیت چندین ساله که باعث اختلال در زندگی روزمره شان شده است، مراجعه می کنند.

این افراد که درمانهای بسیار متفاوتی را تجربه کرده اند ، معمولا بسیار ناامید به درمان سینوزیت مزمن هستند. زیرا به پزشکان بسیاری مراجعه کرده و بعضا جراحی هم انجام داده اند و در موارد بسیاری به درمانهای طب سنتی هم مراجعه کرده ولی در نهایت بجز صرف هزینه بسیار هیچ نتیجه ای نگرفته اند.

وقتی بعد تشخیص قطعی سینوزیت توسط اینجانب ( با بررسی مدارک و عکس ها و علایم بیمار ) توصیه به انجام طب سوزنی می کنم، معمولا با اکراه می پذیرند. که البته حق هم دارند.

در ابتدا به دلایلی که ذکر شد، با چهره ناامید و گاها اخمو این مراجعین مواجه می شویم. ولی بعد شروع و ادامه درمان و بهتر شدن علایم بیماری چهره شادشان با لبخد رضایت آشکار می شود. و این لحظه برای ما پزشکان بسیار لذت بخش است.

گزارش این پرونده هم مربوط به آقایی است حدود 30 ساله که بدلیل علایم مختلف سینوزیت 20 ساله مراجعه کردند.سردردهای همیشگی بخصوص در مواجه با باد سرد داشته اند. به همراه گرفتگی بینی و گه گاه اختلال بویایی و خلط مداوم بخصوص در صبح ها و …..

درمان با طب سوزنی و موکسا( گیاه چینی که با سوزاند و روی سوزنها قرار دادن اثرات درمانی را تشدید می کند)هفته ای 2 جلسه برای ایشان شروع شد. خوشبختانه بعد چند جلسه درمان ، علایم بهبودی آشکار شد. و این باعث اعتماد بیمار و خوشحالی من شد. که البته درمان را تا حصول نتیجه بهتر و تکمیل دوره درمانی ادامه دادیم. و در پایان توصیه کردم به محض عود علایم به هر دلیلی مثلا سرماخوردگی برای انجام یک جلسه طب سوزنی مراجعه فرمایند.( این کار موجب جلوگیری از شروع مجدد علایم بیماری می شود.)

خوشبختانه معمولا اکثر بیماران مراجعه کننده برای درمان سینوزیت مزمن چنین نتیجه خوب درمانی می گیرند. توجه شما را به فیلم ایشان جلب می کنم.