درمان چروک صورت و خطوط خنده و خط اخم با طب سوزنی سنتی

با گذشت زمان و افزایش سن، عضلات بدن بخصوص صورت دچار تغییرات ناخوشایند ولی طبیعی خواهند شد این روند طبیعی بدن که در واقع پایان دوران جوانی را به فرد اعلام می کند، در نواحی چین و چروک صورت به ویژه در ناحیه پیشانی و نواحی دور چشم بشدت آزار دهنده است.

در این فرآیند پوست آب خود را از دست می دهد و خشک می شود و همچنین خاصیت ارتجاعی خود را تا حد زیادی از دست می دهد.

چرا پوست دچار چروک می شود؟

دو ماده اصلی در طراوت و جوانی و استحکام پوست نقش بسزایی دارند:

الاستین که موجب انعطاف پذیری پوست می شود.

کلاژن که همچون داربستی موجب نگهداری و قوام پوست است و مانع افتادگی پوست می شود.

با افزایش سن تولید این دو ماده در بدن کاهش یافته و در نتیجه پوست شکننده و شل می شود.

این فرآیند در پوست بصورت چین و چروک در نواحی مختلف بدن دیده می شود.

البته در طب چینی “چین و چروک” را یک علامت از بیماری ار گانهای درونی می دانند، از این رو برای درمان چین و چروک به درمان اختلالات ارگانهای درونی بدن می پردازند و درست به همین دلیل در طی درمان با طب سوزنی، علاوه بر اینکه چین و چروک بهتر می شود، بیمار احساس بهتری در سطح انرژی و فعالیت های روزمره اش دارد و در خیلی موارد خواب و عملکرد گوارش و سایر ارگانهای بدنش نیز بهتر می شود.

انواع چین و چروک صورت

معمولا چین ها را به دو دسته با نام های مختلف تقسیم می کنند:

چین و چروک های کم عمق؛ این نوع چروک که ظریف و کم عمق هستند، عمدتا در اثر کاهش میزان چربی پوست و آب نواحی اطراف چشم و دهان ایجاد می شوند. طب سوزنی بطور چشمگیری در درمان این نوع از چین و چروک ها موثر است.

چین و چروک های عمیق؛ علت این نوع چروک ها کاهش محتوای کلاژن پوست است. معمولا در نواحی پیشانی ، بین دو ابرو و خط خنده دیده می شوند. طب سوزنی در کاهش عمق این چروک ها بسیار موثر بوده و کمتر به چشم می آیند.

پایان بخش اول