درمان چروک صورت و خطوط خنده و خط اخم با طب سوزنی سنتی – ۲

بخش پایانی

طب سوزنی چگونه بر چین و چروک صورت اثر می کند؟

طب سوزنی با افزایش جریان خون موضعی و ایجاد التهاب در ناحیه و شروع فعالیت کلاژن سازی در پوست صورت باعث بهبود چروک صورت می شود.

در ابتدای درمان چروک های کم عمق و با ادامه درمان چروک های عمیق به مرور بهتر می شوند.

جلسات درمانی با طب سوزنی در درمان چروک های صورت چگونه است؟

معمولا در شروع درمان هفته ای سه جلسه می باشد. بهد از حدود 8 الی 12 جلسه درمان، پزشک معالج بر اساس میزان آسیب پوست شما و میزان پاسخ بدن شما به طب سوزنی  تصمیم به کاهش جلسات درمانی در هفته خواهد گرفت.

در مجموع حدود 20 الی 30 جلسه درمانی برای رفع و یا بهتر شدن چروک های صورت لازم است.

درمان چین و چروک با طب سوزنی به چه میزان موثر است؟

از نگاه طب چینی علایمی که در پوست بیمار دیده می شود، نشانگر اختلال کار ارگانهای درونی بدن است. که در هر فرد می تواند ارگان درگیر متفاوت باشد. و درست به همین دلیل درمان چین و چروک در افراد مختلف متفاوت است. و در نتیجه پاسخ درمانی افراد مختلف متفاوت است.

بعضی افراد اختلال در میزان انرژی ریه دارند. و در فردی دیگر اختلال در انرژی طحال و در شخص دیگری اختلال در انرژی کبد یا روده ها باعث چین و چروک و علایم درصورت می شود.

پس میزان پاسخ درمانی با توجه به ارگان درگیر و شدت بیماری ایجاد شده و میزان پاسخ بدنی هر فرد و شرایط زندگی هر فرد متفاوت است.

طب سوزنی برای درمان چین و چروک صورت بهتر است یا بوتاکس؟

تزریق بوتاکس با فلج کردن اعصاب و عضله مربوطه در صورت باعث بهبودی چروک( تا مدتی که اثر بوتاکس وجود دارد ) می شود. در صورتی که در شیوه طب سوزنی هیچ عضله و عصبی فلج نمی شود، بلکه تمام ماهیچه های صورت عملکرد خود را حفظ می کنند.

یک تجربه خوب

بیمار خانم معلمی حدود 35 ساله که بدلیل چروک خط خنده مراجعه کرده بودند. برای درمان این خط آزار دهنده، از تزریق بوتاکس و لیزر استفاده کردند ولی متاسفانه هیچ نتیجه درمانی حاصل نشد.

در طی درمان با طب سوزنی علاوه بر درمان چروک خط خنده که باعث خوشحالی بسیار زیاد ایشان و همسرشان شده بود، پوست صورت شفافیت خوبی پیدا کرده و همسر ایشان به شوخی از خوش اخلاق شدن خانم شان بیشتر از درمان چروک صورت اظهار رضایت می کردند.

قبل از درمان

دو هفته بعد از شروع درمان

متاسفانه به دلیل عکس برداری غیر حرفه ای با موبایل کیفیت عکس ها چندان مناسب و گویا نمی باشد!

یک دیدگاه در “درمان چروک صورت و خطوط خنده و خط اخم با طب سوزنی سنتی – ۲”

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.