طب سوزنی تب سوزنی کلینیک طب سوزنی دکتر محمدمهدی اسعدی طب سوزنی  گوش طب سنتی عوارض طب سوزنی فواید طب سوزنی طب سوزنی برای زیبایی پوست مو آموزش طب سوزنی تهران اصفهان مازندران مشهد قم تبریز شیراز طب سوزنی برای لاغری درمان چاقی ترک اعتیاد با طب سوزنی هزینه طب سوزنی بهترین متخصص طب سوزنی سوزن های طب سوزنی لیفت صورت امبدینگ خطوط لبخند خط لبخند اخم کمر درد دیسک کمر طب سوزنی سردرد طب سوزنی روماتیسم زانو طب سوزنی افسردگی ریزش مو ماساژ درمانی

درد شانه و درمان با طب سوزنی سنتی

یک پرونده جذاب (۲۰)

در زندگی روزمره مکرر اتفاق می افتد که به دلایل مختلف در ناحیه شانه دچار آسیب می شویم. معمولا این آسیب ها جدی نمی باشند و با  رعایت کردن و استراحت دادن به شانه هایمان و درمان دارویی مختصر، خوشبختانه  بهبودی حاصل می شود.

ولی گاهی آسیب جدی تر و عمیق تر می باشد و نیاز به درمانهای بیشتر می باشد. از جمله درمانهای بسیار موثر در آسیب های شانه ، طب سوزنی می باشد. ( به مبحث بیماریهای قابل درمان با طب سوزنی براساس نظر سازمان جهانی بهداشت WHO در همین سایت مراجعه فرمائید.)

مدتی قبل جوانی حدودا 25 ساله بدلیل درد شدید شانه مراجعه نمودند. به ارتوپد محترم مراجعه و معاینه کامل و درمان دارویی و فیزیوتراپی( بیش از 50 جلسه )ولی بهبودی حاصل نشد.لذا از اینجانب خواستند تحت درمان طب سوزنی قرا ر گیرند.

بعد معاینه کامل توصیه به انجام MRI از مفصل شانه نمودم.ولی بدلیل انجام گرافی های مختلف شانه از انجام MRI خودداری کردند، و اصرار کردند حتما طب سوزنی را انجام دهم. جلسات درمانی ایشان بصورت هفته ای یک بار شروع شد.

معمولا در دردهای شانه با انجام طب سوزنی، بعد از 4جلسه و حداکثر بعد 8 جلسه پاسخ درمانی بخوبی خود را نشان می دهد. البته این به معنی پایان درمان نمی باشد. ضمن اینکه در موارد بسیاری از جلسه اول پاسخ درمانی مناسب حاصل می شود. بخصوص اگر از طب سوزنی آریکولار ( طب سوزنی گوش )برای درمان استفاده کنیم.

در بیمار فوق بعد از 4 جلسه پاسخ مناسب درمانی حاصل نشد، با توجه به معاینه ای که از ایشان انجام داده بودم و شک به پارگی لیگامان شانه داشتم اصرار کردم حتما MRI انجام دهند.

با اصرار بنده ایشان MRI انجام دادند که متاسفانه پارگی لیگامان شانه داشتند. سپس به ارتوپد محترم برای جراحی ارجاع گردید.

گزارش فوق را به این دلیل برای شما دوستان بازگو کردم، که همه بدانیم قرار نیست هر گونه آسیبی در بدن را با طب سوزنی درمان کنیم. پزشکان محترم متخصص طب سوزنی هم بدانند که ابتدا باید بیمار معاینه کامل بشود و در صورتی که مطمئن شدیم بیماری ایشان با طب سوزنی قابل درمان است اقدام به درمان با روش فوق بنمائیم.

از بیماران محترم هم خواهش می کنم همیشه برای درمان با طب سوزنی با متخصص این رشته مشورت نمایند و در صورت پیشنهاد پزشک به انجام بعضی بررسی های لازم آنرا انجام دهند. البته متاسفانه در ایران بدلیل راه نیفتادن پزشک خانواده و همچنین بی اطلاعی پزشکان محترم از طب سوزنی ، اکثر بیماران بعد از انجام بسیاری از آزمایشات تخصصی کاملا غیر ضروری به امثال بنده مراجعه می کنند، و به همین دلیل وقتی درخواست یک بررسی آزمایشگاهی یا رادیولوژی لازم را می کنیم باعث دلخوری بیماران می شود.

آرزو می کنم روزی در ایران شاهد باشیم، مردم برای درمان ابتدا با یک متخصص طب سوزنی مشورت کنند و متخصصین این رشته هم با درایت و دلسوزی کار تشخیصی و بعد درمان با طب سوزنی و یا ارجاع بیمار در مسیر درمانی صحیح را انجام می دهند.

انشاالله