درمان اختلالات هورمونی با طب سوزنی سنتی

از جمله مراجعات کلینیک های تخصصی زنان و غدد، اختلال و نامنظمی دوره های ماهانه خانم ها است. وقتی چنین اختلالاتی برای یک خانم واقع شود، حتی اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، یقینا باعث اضطراب ایشان می شود.

 البته این موضوع برای آقایان حتی از نوع پزشک هم باشد، بسختی قابل درک است. که چندان هم جای اشکال نیست ، همچنان که وقتی آقایی از یک مشکل مردانه نگران می شود، شاید برای خانم ها قابل درک نباشد. به هر حال آقایان و بخصوص پزشکان باید سعی کنند این نگرانی خانم را جدی بگیرند. زیرا به چند دلیل ساده موضوع فوق دارای اهمیت است. اولین موضوع احتمال ناباروری در خانم است. می بینید که موضوع به همین سادگی که فکر می کردید نیست و خانم ها حق دارند نگران این چنین اختلالی باشند.

به هر حال معمولا در چنین مواردی بیماران در ابتدا به بخش های فوق تخصصی مراجعه و بعد از اینکه در بعضی موارد همکاران فوق تخصص نتوانستند کار خاصی انجام دهند و همچنان مشکل سر جایش باقی باشد، به کلینیک طب سوزنی ارجاع می شوند.

چندی پیش چند خانم در سنین 25 الی 38 ساله با شکایت یکسان ( اختلال در نظم و میزان پریودها) به مطب مراجعه کردند. جالب اینکه خانم های فوق تماما نگران عدم بارداری بودند، زیرا یا تاکنون باردار نشده بودند و یا می خواستند مجدد باردار شوند ولی با مشکل مواجه بودند. در آزمایشات معمولا اختلالات هورمون های زنانه مشهود بود.

با شرایط فوق برای همه آنها طب سوزنی برای اصلاح روند فیزیولوژیک غدد داخلی و به تعادل رسیدن هورمون های زنانه انجام شد. البته توصیه اکید شد که حتما تحت نظر متخصص زنان و غدد باشند. خوشبختانه بعد 15 الی 20 جلسه درمان روند پریودها و میزان خونریزیها به تعادل رسید. و ادامه درمان به متخصص زنان واگذار شد.