کلامی با مسئولین.. خندیدند، تهمت زدند تا شاید نشنوند!!

خدایش رحمت کند. حضرت آیت الله خوشوقت را می گویم. در زمان دانشجویی ایشان را یافتم. گویا سالیان سال سرگردانی ام تمام شد. حالا راه را پیدا کرده ام. خدایا تو را هزاران هزار بار سپاس، بعد از سالیان سال دربدری استادم را یافتم. (هر چند لیاقت نداشته و به دستورات عمل نکردم. صد تاسف!!!) بگذریم.

در شروع آموزش طب سوزنی بصورت آکادمیک، خدمت حضرت ایشان رسیدم تا مثل همیشه با ایشان مشورت کنم. سوال فرمودند: “یقین دارید روش درمانی موثری است؟” عرض کردم: “بله، هم تحقیق و هم مطالعه کردم. یقین دارم موثر است. می خواهم بعد دوره آموزشی در کلینیک… طب سوزنی انجام دهم.”

بسیار تشویق و فرمودند: “حتما برو یاد بگیر و در مطب به مردم کمک کن. ولی به آن کلینیک امیدوار نباش نمی شود.”

بعد از طی دوره عمومی طب سوزنی در دانشگاه تهران و گذراندن دوره های تخصصی طب سوزنی و گرفتن مدارک معتبر، و تجربیات بسیار ارزنده بالینی، روزی به دفتر مدیر محترم رفتم تا اجازه انجام طب سوزنی در کلینیک را بگیرم.

بعد توضیحات جامع، با پوزخندی معنی دار فرمودند: “دکتر اسعدی تو هم به قالطاقها پیوستی؟!!! از تو انتظار نداشتیم” و باز هم خندیدند. و مجدد فرمودند: “اگر راست می گویی چند تا مریض برایت می فرستم اگر خوب شدند، حرفت مقبول است. جایی برای انجام طب سوزنی می دهم.”

هر چند از رفتار توهین آمیز ایشان بسیار ناراحت شدم، ولی خوشحال بودم بعد از این تست!!! می توانم خدمت خوبی به مردم بکنم. چندین بیمار ارجاع شده (که معمولا در چنین مواقعی سخت ترین است) بعد چند جلسه درمان با طب سوزنی، با عنایت خاصه حضرت حق تعالی، بهبود یافتند. گزارش را خدمت مدیر محترم بردم…

آن مرد بزرگ(حضرت آیت الله خوشوقت) چقدر دقیق فرمودند، “در مطب به مردم خدمت کن. مردم را نجات بده. به آنها امیدوار نباش. آنها نمی گذارند!!!”

و الان بعد از نزدیک به 8 سال هنوز می خندند… !!!؟؟؟

خدایا دوستان مسئول و دست اندرکار بهداشت و درمان این سرزمین کی از خواب بیدار خواهند شد؟ 50 سال عقب افتادگی از سازمان بهداشت جهانی (در زمینه طب سوزنی) کم است؟ سرانه مصرف وحشتناک دارو در کشور بنفع چه کسانی است؟

البته بسیار طبیعی است که طب سوزنی در همه بیماری ها توان درمان ندارد….. ولی آیا سازمان بهداشت جهانی (WHO) در بررسی های علمی دچار توهم است؟ آیا هزاران مقاله و تحقیق سنگین علمی در اثبات موثر بودن طب سوزنی، در ایران قابل دسترسی نیست؟

همگی برای نجات مردم از دست مافیای قدرت در بهداشت و درمان و بیمه، دعا کنیم.

3 دیدگاه در “کلامی با مسئولین.. خندیدند، تهمت زدند تا شاید نشنوند!!”

  1. سلام دکتر.به این حرف ها اهمیت ندین… خیلی ها میدونن که چرا اونها خودشونو بخواب میزنن و نمیخوان نشون بدن میفهمن چی بهتره … این موضوع توی خیلی از مسائل کشورمون صدق میکنه..من رشتم مهندسی محیط زیست گرایش الودگی هوا هست و باورتون شاید نشه که باعشق این رشته رو انتخاب کردم و تعصب داشتم که در تحصیلات تکمیلی هم همین رو بخونم و هنوز هم همین رو در نظر دارم ادامه بدم.الان شاغلم … ولی جوری بام رفتار شده که تحمل ادامش برام سخته….. اینقدر که اعمیت ندادن و حتی مسخره کردن و بی سواد خطاب کردن (صرفا چون این رشته رو خوندم) .من به راهم ادامه میدم و اونها رو مانع نمیبینم و مطمئنم این چیزیه که فعالیت توی اون روح منو آروم میکنه و متاسفانه باید بگم برای رسیدن به هدفم دارم کشورمو ترک میکنم چون کاری بام کردن که نتیجه گرفتم اینجا رشدی ندارم…

    بهتون بگم به عنوان درد و دل.توی اداره رویفم کارشناس بهداشت محیطه برای بحث بهداشت دانشگاه که البته رشته هامون خیلی نزدیکه و واحدهامون خیلی مشترکه و من از طریق ازمون استخدام شدم بعد از کلی تلاش و درس خوندن و بعد از 2سال که کارم رو به بهترین شکل انجام دادم و خودمو اثبات کردم منو با این عنوان که چون عنوان رشته ام بهداشت محیط نیست سواد ندارم فرستادن به عنوان سرپرست خوابگاه کشیک بدم? و البته کسی ک به جای من اومده هنوز که هنوزه با راهنمایی های من همه کارهاشو انجام میده…
    اینجا اگه بخوان یکی رو بیارن سر کار و جا نداشته باشن واسش یکی دیگه رو باید له کنن به هر شکلی که هست
    درمورد شماهم بحث همون سودیه که از جای دیگه بهشون میرسه
    شما با نتیجه کارتون علمتونو ثابت میکنید

    1. از نظر لطف شما سپاسگزارم. آرزوی موفقیت برای شما دارم. خدا کند روزی مسئولین نظام از انسان های لایق انتخاب شوند. موفق باشید

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.