درمان یبوست با طب سوزنی سنتی

یک ‍‍‍پرونده جذاب (۱۳)

 یبوست یک مشکل آزاردهنده ای است که گاهی علی رغم پیگیری های درمانی بیمار، نتیجه ای حاصل نمی شود. در تمام کلینیک های گوارش و داخلی و جراحی و طب سنتی، شاهد پیگیری های درمانی چنین بیمارانی هستیم.

در مراجعه یک بیمار با مشکل یبوست، در ابتدا به بررسی علل پرداخته و در صورت وجود یک مشکل ارگانیک، به تخصص خاص آن ارجاع می گردد. وقتی که علت خاصی یافت نشود، به اصلاح تغذیه و روش زندگی بیمار می پردازیم. یعنی توصیه می کنیم مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر همچون سبزی خوردن و زیتون در رژیم روزانه لحاظ شود و همچنین فعالیت فیزیکی روزانه داشته باشند و از نشستن طولانی مدت و بی تحرک بودن خودداری کند.

متاسفانه بیماران بسیاری علی رغم رعایت دستورات فوق و حتی مصرف داروهای گیاهی همچنان دچار مشکل یبوست می باشند و صد البته مشکلات همراه آنرا نیز تحمل می کنند.

خوشبختانه در چنین مواقعی بعد از طی مراحل اول تشخیص و درمان یک راهکار بسیار مناسب، انجام طب سوزنی می باشد. بیماران بسیاری با مشکل لاینحل یبوست، علی رغم مصرف همه گونه درمان طب روتین و گیاهی و ورزش، به کلینیک اینجانب مراجعه و با طب سوزنی درمان و الحمدالله موفقیت درمانی بسیار بالایی حاصل شد. از این بابت خدا را شاکرم و تصمیم گرفتم گزارش یکی از بیماران را خدمت شما هموطنان عزیزم ارائه کنم.

بیمار خانم ن – خ 47 ساله با شکایت یبوست از 20 سال قبل مراجعه کردند. با داروهای گیاهی و خوردن سبزی های مختلف هم مشکل حل نمی شود. به پزشکان مختلف از جمله همکاران محترم فوق تخصص گوارش مراجعه کردند. و پیگیری های لازم انجام شد (آندوسکوپی و کولونوسکوپی و…) ولی متاسفانه درمان ها موثر واقع نشد.

در حین مراجعه از بی خوابی شبانه هم شاکی بودند ولی کابوس در خواب نداشتند. علایم کم خونی داشتند، و درخواست آزمایشات لازم داده شد. در آزمایش، کم خونی و کاهش ذخایر آهن و کاهش املاح ضروری مشهود بود. آزمایش تیروئید سالم بود.

بر اساس شرایط فوق درمان لازم و درمان با طب سوزنی شروع گردید. جلسات طب سوزنی بصورت یک روز درمیان انجام شد و بعد از ۴ جلسه درمانی علایم یبوست بطور کامل از بین رفته است. به همین دلیل فواصل درمانی را به هفته ای ۲ جلسه و در ادامه به هفته ای یک بار رساندم. خوشبختانه علی رغم مسافرت پیش آمده برای ایشان مشکل یبوست همچون گذشته ایجاد نشد. به ایشان توصیه کردم دوره درمانی را کامل کنند. زیرا می دانم عادت ما ایرانی ها قطع درمان بعد از شروع اولین علایم بهبودی است. که متاسفانه در خیلی از موارد بیماری عود کرده و پزشک را مقصر می دانیم.

 

2 دیدگاه در “درمان یبوست با طب سوزنی سنتی”

  1. سلام. از سايت زيباي شما ديدن کردم . سايت بسيار خوبي دارين.
    سپاسگذارم اگر از بخش هاي مختلف سايت من بازديد کنيد و نظرتون رو براي بهتر شدن سايتم بدهيد
    خانه چين
    https://www.khanecheen.ir

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.