درمان زانو درد با طب سوزنی

درمان روماتیسم مفصلی و آرتروز زانو با طب سوزنی سنتی

یک پرونده جذاب (1)

با عرض سلام خدمت همه، بخصوص عزیزانی که با طرح اولیه “یک پرونده جذاب” حقیر را مورد لطف خود قرار دادند. در نهایت احترام به همه هموطنان عزیز گزارش اول از این سری گزارشات را خدمتتان تقدیم می کنم.

بیمار خانم ر – م، 61 ساله با شکایت تورم و دردهای شدید زانو از چندین سال قبل، بنحوی که شبها قادر به خواب راحت نبودند، مراجعه کردند. حداقل در 2 سال گذشته در منزل زمین گیر بوده، بنحوی که برای رفتن دستشویی نیاز به کمک 2 نفر بوده تا به وسیله واکر بتوانند جابجا شوند. ارتوپد محترم بدرستی پیشنهاد تعویض هر دو مفصل زانوها را دادند، که متاسفانه بدلیل بیماری های زمینه ای امکانش فراهم نشد. (اجازه جراحی توسط متخصصین امر صادر نشد.)

سابقه بیماری ایشان از 30 سال قبل با بیماری روماتیسم مفصلی (R.A) شروع شد، که تاکنون ادامه دارد و تحت نظر روماتولوژیست محترم داروهای کورتن و متوترکسات و… مصرف دارند. همچنین بدلیل دیابت (DM) تحت درمان با متفورمین؛ و بدلیل فشارخون (HTN) تحت درمان با آتنولل و تریامترن اچ؛ و بدلیل چربی خون (HYPERLIPIDEMIA) تحت درمان با لوواستاتین؛ و بدلیل پوکی شدید استخوانی (O.A) تحت درمان با کپسول کلسیم و آلندرونیت و… قرار دارند.

در معاینه اختلال و محدودیت حرکتی (R.O.M) شدید به همراه تورم شدید زانوها (SWELING) و انحراف زانوها بصورت پرانتزی (GENOVALGUS) و نقاط فراوان ماشه ای (TRIGGER POINT) در عضلات ساق، ران و کمر داشتند. همچنین دردهای انتشاری از دیسک کمر (RADICOLOPATHY) نیز داشته اند.

با ارجاع به روماتولوژیست محترم برای و کنترل آزمایشات لازم، پروسه حاد التهابی منتفی بود، و به همین دلیل درمان با طب سوزنی برای ایشان، با توکل بر خدا، شروع شد.

جلسات درمان هفته ای یک بار برای درمان زانو ها، و هفته ای یک بار برای درمان نقاط ماشه ای در عضلات ساق و ران، شروع شد. در چند جلسه اول درمان، دردهای شبانه از بین رفته و بیمار خواب راحتی پیدا کردند (به همراه قطع داروهای مسکن). برای ایشان همین موضوع در ابتدای درمان بشدت رضایت بخش بود. تا کنون 12 جلسه درمانی انجام شده است و ایشان قادرند تقریبا بدون کمک در منزل قدم بزنند. توصیه اکید به ادامه درمان شده است.

خدای بزرگ را سپاسگذارم

6 دیدگاه در “درمان روماتیسم مفصلی و آرتروز زانو با طب سوزنی سنتی”

1. سلام لطفا پل ارتباطی خودتون بزارین که از چه طریقی ما ادرس بگیریم برای ویزیت

1. سلام! بیماری روماتیسم مفصلی با آرتروز زانو متفاوت می باشد. هر دو این بیماری ها در لیست بیماری های قابل درمان با طب سوزنی که توسط سازمان بهداشت جهانی ارائه شده وجود دارد. موفق باشید.

2. سلاام ميشه لطفا تلفن دكتراسعدي رو داشته باشم همسرم دچار رماتيسم شده و من خيلي نگران و افسرده ام ميشه شماره و ادرس مطب دكتر رو برام بفرستيد لطفا