اشتهای کاذب چاقی اشتها طب سوزنی

نکاتی برای کنترل وزن دائمی – قسمت سوم

نکاتی برای کنترل وزن دائمی (۳)

در ادامه سلسله مطالب ” نکاتی برای کنترل وزن دائمی ” توجه شما را به نکته سوم و چهارم در رابطه با یک رفتار صحیح و سالم در زندگی روزمره جلب می کنم.

در هر وعده غذایی، تمرکز غذایی خود را بر روی سبزیجات و میوه ها بگذارید.

افزایش میزان سبزیجات و میوه ها حتی بصورت مخلوطی از سبزیجات مثل گوجه فرنگی، کاهو، پیاز، فلفل، خیار و… در هر وعده غذا باعث پر کردن بخشی از معده شما می شود. در این روش به مرور از میزان مصرف غذای شما کاسته می شود.

البته توجه داشته باشید در چاقی از نوع بلغمی خوردن مواد غذایی با طبع سرد و رطوبی مانع از کاهش وزن می شود. به همین دلیل بهتر است برای تعیین نوع چاقی خود حتما به متخصص طب سنتی مراجعه و از نظر ایشان بهره مند شوید. چنین بیمارانی نباید هیچوقت از کاهش وزن خود ناامید شوند. البته نسبت به بقیه بیماران چاق کار سخت تری در پیش رو دارند ولی این به معنای عدم پاسخ مناسب و لازم نمی باشد. این بیماران که گاهی اکثریت چاق ها را شامل می شوند، برخلاف چاق ها با طبایع دیگر، در گرفتن رژیم و انتخاب سبزی و میوه، نسبتا با مشکل بیشتری مواجه هستند. ولی یقینا یک متخصص طب سنتی براحتی می تواند به ایشان کمک و راهنمایی لازم را انجام دهد.

در حین درمان با طب سوزنی ، نقاط و روش سوزن زدن به این مراجعین مختصری متفاوت از بقیه بیماران است.

وزن خود را بطور منظم کنترل کنید.

کنترل منظم وزن به شما کمک می کند تا در صورت افزایش مختصر وزن، بازنگری جدی در برنامه روزانه و تغذیه خود داشته باشید. در واقع افزایش وزن به معنی این است که جایی از برنامه شما غلط است. پس هر چه سریعتر آنرا یافته و اصلاح کنید.

البته بعضی افراد با ذهن وسواس با کنترل منظم وزن دچار اضطراب می شوند. اولین دلیل این است که ایشان فکر می کنند کنترل وزن منظم به معنی اندازه گیری وزن روزانه ویا بدتر از آن اندازه گیری روزی سه بار وزن است. در حالیکه اصلا منظور من این نمی باشد.

بدانیم کنترل وزن هر هفته یک الی دو بار کافی است. و ضمنا افرادی که بسرعت دچار اضطراب می شوند بهتر است هفته ای یک بار کنترل وزن داشته باشند و حتما در برنامه ریزی از یک نفر از افراد خانواده که دارای نگرش مثبت است، کمک بگیرند. تا هم در برنامه ریزی رژیم دچار سخت گیری غیر منطقی نشوند و هم در موارد شکست درمان از نظر آنها بهره مند شوند.

یادمان باشد کاهش وزن و کنترل آن به عوامل بسیاری مربوط می باشد. فقط با آرامش خاطر و ورزش روزانه و رعایت مختصری از خورد و خوراک روزانه می تواند کمک شایان توجهی به شما بکند.

تاکید می کنم شروع کردن یک موفقیت است. پس با آرامش و بدون فشار در رژیم روزانه ادامه دهید حتما موفق می شوید.