طب سوزنی تب سوزنی کلینیک طب سوزنی دکتر محمدمهدی اسعدی طب سوزنی  گوش طب سنتی عوارض طب سوزنی فواید طب سوزنی طب سوزنی برای زیبایی پوست مو آموزش طب سوزنی تهران اصفهان مازندران مشهد قم تبریز شیراز طب سوزنی برای لاغری درمان چاقی ترک اعتیاد با طب سوزنی هزینه طب سوزنی بهترین متخصص طب سوزنی سوزن های طب سوزنی لیفت صورت امبدینگ خطوط لبخند خط لبخند اخم کمر درد دیسک کمر طب سوزنی سردرد طب سوزنی روماتیسم زانو طب سوزنی افسردگی ریزش مو ماساژ درمانی میگرن آلرژی بیماری های قابل درمان با طب سوزنی حاملگی کبد چرب کودکان

درمان میگرن با طب سوزنی سنتی

یک پرونده جذاب (۱۸)

بیمار آقایی حدود 45 ساله و از یک خانواده اصیل و سرشناس تهرانی، که از حدود 20 الی 25 سال قبل دچار سردردهای بسیار شدید شده اند. علت و یا چگونگی شروع سردردها را بخاطر ندارند. از چندین سال قبل روز بدون سردرد نداشته و روزانه حدود 15-10 قرص مصرف می کردند. با این وجود دردها قطع کامل نمی شد و فقط آرام تر می شدند و می توانستند کار روزانه را انجام دهند.

از آنجا که قبل از هر گونه درمان چنین بیماری باید بررسی های کاملی انجام داد، به ایشان پیشنهاد کردم آزمایش و سایر اقدامات تشخیصی را شروع کنیم. ایشان محترمانه عذرخواهی کرده و توضیح دادند بدلیل اینکه برادرشان پزشک و معاون وزیر بهداشت هستند به بهترین متخصصین مغز و اعصاب مراجعه کرده و تمامی بررسی های لازم را هم انجام دادند. و به هیچ تشخیص و یا آسیب خاصی نرسیدند و همه متفق القول تشخیص میگرن داده و روشهای درمانی مختلف و داروهای مختلف را تجویز کرده اند که متاسفانه اصلا موثر نبوده است.

بنابراین نیازی به بررسی بیشتر نبود و با تشخیص میگرن درمان طب سوزنی بصورت جلسات یک روز درمیان شروع شد.

بعد از سه جلسه که حالشان را سوال کردم، ایشان با پرسشی به من جواب دادند. آقای دکتر درمان من به چند جلسه دیگر نیاز دارد؟ به ایشان توضیح دادم که درمان حتما باید ادامه پیدا کند و سپس فاصله درمان را زیاد می کنیم تا درمان کامل شود.

ایشان که فردی تحصیل کرده و اهل علم بودند فرمودند: “دکتر بنظرم من درمان شدم. برای اولین بار بعد از سالیان سال روز بدون سردرد را تجربه کردم، در حالی که 5-3 قرص هم بیشتر استفاده نکردم. پس برای من همین میزان درمان یک معجزه است. من خیلی راضی هستم اگر اجازه دهید می خواهم دیگر ادامه ندهم.”

از طرفی خیلی خوشحال شدم که به لطف خداوند توانستم به یک انسان کمک با ارزشی کنم، و از طرف دیگر بسیار ناراحت شدم که نمی خواهند درمان را ادامه دهند. به هر حال از ایشان قطع درمان را نپذیرفتم و موکدا توصیه به ادامه درمان کردم. ایشان بخاطر احترام به حرف من حدود سه جلسه دیگر آمدند.

خوشبختانه خیلی بهتر شدند و در آخرین جلسه مراجعه عنوان می کردند برای اولین بار دیروز هیچ دارویی مصرف نکرده و سردرد هم نداشته اند. و این آخرین مراجعه ایشان برای درمان بود.امیدوارم هیچ وقت دردهایش برنگردد.